Friday, August 8, 2014

Sakit Yang Kau Rasa, Aku Yang Mengalirkan Airmata

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

Salam Ramadan untuk sahabat alam maya. Hari ini sudah 24 Ramadhan, tanpa kita sedar Ramadhan kian meninggalkan kita.Sungguh cepat waktu berlalu, dunia akhir zaman, masa beredar tanpa kita sedar. Apakah kita akan bertemu lagi dengan Ramadhan yang akan datang? Wallahuaklam..jika Allah izin kita akan bertemu lagi tapi jika Allah tak izin, ini lah Ramadhan kita yang terakhir...Dia lah yang Maha Mengetahui.

Sedang kita mengecapi nikmatnya Ramadhan, pesta ibadah dengan aman, saudara-saudara kita di Palestin sedang bersabung nyawa demi kelangsungan hidup. Sedang kita sibuk membuat persiapan raya, saudara kita disana sibuk menangkis bedilan zionis. Allahurabbi..semoga syahid milik mereka yang berkorban nyawa demi menegakkan agama Allah.

Ramadhan ini, kita juga dikejutkan dengan peristiwa pesawat MAS MH17 yang terhempas akibat ditembak oleh pihak yang tidak berperikemanusiaan. Masing-masing saling menuding sesama sendiri, si pelaku membaling batu, menyembunyikan tangan. Sedih, ketika kehilangan MH370 masih lagi menjadi tanda tanya, dikejutkan pula dengan MH17. Ya Allah..walaupun tidak mengenali mangsa tapi hati ini turut dirundung pilu..hiba dengan apa yang berlaku. Semoga keluarga mangsa terlibat diberikan kekuatan oleh Allah, tabah & redha hadapi segala ujian ini. Al-Fatihah untuk mangsa yang beragama Islam.

________________________________________________________________________________

End note : Entri ni aku tulis penghujung Ramadhan yang lalu, tersimpan dalam draf, hari ni baru sempat publish.

Doakan saudara-saudara Islam kita di GAZA.
Doakan perjalanan membawa balik jenazah penumpang & crew MH17 berjalan lancar & cepat.



2 comments :

Unknown said...

ada tgk pasal bekas love tuk doorgift...
bole bg info x beli kat mane??tq!~real

Cinta Zakirah said...

Khairil Izwan..
Saya beli di Kedai RM2 di Port Klang..tapi colourful la..kalau u nak 1 colour je..sy ada nampak kat Sin Yin di level LG Semua House

Copyright© All Rights Reserved cintazakirah.blogspot.com