Sunday, December 1, 2013

Tak Dirancang-Pantai Morib & Pantai Bagan Lalang




Sesuatu yang tak dirancang, itulah kesimpulan sebelum pendahuluan. Hari ni husband ajak keluar jalan-jalan, bila ditanya nak ke mana, tak tahu pulak..saja nak bawak wife jalan-jalan tanpa arah tujuannya. Mungkin kesiankan wife dia hari cuti dok kat rumah je. Siap-siap, dalam kereta tanya husband ke mana arah tujuan kita? Encik husband pun tak tau, masing-masing macam blur mana tempat best kat negeri Selangor ni. Saya suggest p Putrajaya, beliau macam taknak. Kita p Tasik Titiwangsa je lah nak tak? lagipun dah lama tak p sana, katanya. Tasik Titiwangsa? apa kata kalo kita p Gold Coast nak tak b? And finally, yeah..Gold Coast, Bagan Lalang, Sepang.

First stop kami ke Pantai Morib dulu, tengok macam meriah dan ramai orang, ada beberapa gerai jualan. 


Kira-kira 30 minit kat Pantai Morib, perjalanan diteruskan ke Bagan Lalang. Perjalanan dari Pantai Morib ke Bagan Lalang kira-kira 40 minit menaiki kereta. Sebelum sampai ke Bagan Lalang, pengunjung akan menikmati panorama perkampungan dan ladang kelapa sawit. Ramai juga pengunjung pada hari ini, biasalah cuti sekolah. Jom layan gambar yang diambil menggunakan kamera handphone, tak dirancangkan...tak bawaklah kamera.

Nampak signage Golden Palm Tree Resort & Spa ni, bermakna anda berada di Bagan Lalang Sepang. Inilah hotelnya yang sama macam Palm Tree Court, Dubai itu.
Nampak tak deret-deret resort itu? Tapi yang tak bestnya, kualiti air sangat tidak memuaskan, cantik lagi air Pantai Merdeka. Air warna teh ais je..teh yang pekat..tapi ada juga orang mandi.
Almost sunset, 6.00pm



Cantik hasil kerja si ketam


Thanks hubby coz bring me here..terima kasih daun keladi, lain kali bawak lagi.



1 comment :

JR said...

Ayaq di Pantai Merdeka pun dah tak seelok dulu. Kotoq...Tempat mandi pun semakin menyempit....:-)

Copyright© All Rights Reserved cintazakirah.blogspot.com