Monday, November 18, 2013

Hari Minggu Kami

Assalamualaikum..

Hari minggu dah lepas, hari ni masuk hari bekerja. Update aktiviti hari Sabtu & Ahad kelmarin. Happy sebab 2 hari cuti saya suami ada kat rumah, beliau pun cuti.

Paper bag - done!
Aktiviti biasa setiap hujung minggu selagi belum sampai majlis..buat sendiri/ diy dan diy. Paper bag dah siap! Designnya google dan edit sendiri, dua design yang menjadi pilihan hati. Bagi beberapa design untuk bakal pengantin pilih, tapi katanya semua cantik, tak tau nak pilih yang mana satu..so saya guna kuasa veto!


My first trial, felt brooch @ keronsang dari kain felt. Saja-saja buat..takde idea lagi untuk ini, mungkin pin pada tuala yang nak bagi pada *mentara, tapi mana ada mentara dah sekarang semuanya pakai layan diri. Namun ada special goodie bag untuk orang kampung yang mai gotong royong untuk majlis nanti.



Sebahagian daripada dulang hantaran, tukar warna lapik saja, belum deco, InsyaAllah, hujung bulan ni boleh start deco.


Hari Sabtu penat diy, hari Ahad kita bersenang lenang la pulak..p dating ngan kekasih halalku di Taman Tasik Shah Alam. Bunga ni cantik walaupun dah layu, dalam fikiran terbayang bunga ini yang diperbuat dari foam, mesti cantik kalau dibuat bunga telur. Inilah Bunga Kemboja @ Frangipani @ Plumeria @ Cempaka Kubur.

Ini je lah tempat santai orang bandar kalau bosan lepak kat shopping kompleks.

Dan yang terakhir, gambaq tuan rumah mesti kena tempek gak. Tengok awan hitam tu tandanya hujan akan turun dengan lebatnya dan time tu angin bertiup agak kencang tapi sempat lagi lah tuan blog minta suaminya ambik gambaq atas jambatan tu sambil pegang tudung yang ditiup angin. Alhamdulillah, sempat sampai rumah dan hujan pun turun dengan lebatnya.



*Mentara : (seseorang) yang mengangkat dan menghidangkan makanan di majlis kenduri.



No comments :

Copyright© All Rights Reserved cintazakirah.blogspot.com