Monday, February 10, 2014

Langkawi Feb.2014 ~ Review Budget Hotel Riverra Inn

Last minit plan, percutian 2 hari 1 malam ke Langkawi, cuti umum, Tahun Baru Cina tanpa tempahan awal namun berjaya mendapat satu bilik hotel budget ada diceritakan di sini. Jadinya aku nak kongsi sikit info mengenai bilik hotel yang kami sewa satu malam tu. 

RIVERRA INN HOTEL
Lot 290, Kampung Padang Lalang,
07000 Kuah Langkawi, Kedah Malaysia
Reception +604 - 969 5566 Fax : +604 - 969 5568

Hotelnya bukanlah bertaraf 5 bintang dan mempunyai pantai persendirian, hanya sebuah hotel budget yang mempunyai sebuah kolam renang kecil tapi alhamdulillah sangat selesa buat kami suami isteri. Apa yang menjadi keutamaan kami adalah kebersihan dan Riverra Inn memenuhi kriteria kebersihan yang kami bayangkan, iaitu di bilik air, katil dan lantai. Kebersihan tahap 5 bintang.
Layanan bagus,  free wifi, swimming pool, free parking, CCTV, bilik berhawa dingin. Semasa check in, kita (muslim only) akan diberikan sehelai sejadah, so tak payah bawak sejadah sendiri, tapi kena bawak telekung sendiri. Tanda arah kiblat boleh dilihat di siling dalam bilik, bagus kan, so tak payah confius lagi. Kalau tak puas hati boleh la guna kompas arah kiblat kat handphone canggih korang tu.
Semasa check in pihak hotel akan charge extra RM50, namun akan dikembalikan semasa kita check out. Kami dapat bilik superior untuk 3 orang, kenapa 3 orang sedangkan kami hanya berdua? sebab hanya bilik tu je yang kosong. RM149.00 termasuk sarapan pagi untuk 3 orang, satu katil single, satu katil saiz king dan tilamnya yang empuk.
Bilik air bersih, air panas & sejuk, ada shower gel je, ubat gigi, berus gigi, pencuci muka, syampu, shower cap, silalah bawa sendiri ok. Senang untuk berwuduk sebab turut disediakan paip air yang memang khas untuk kita berwuduk. Ada iron & iron board berhampiran tangga turun ke lobi.
Recommended untuk anda yang ingin menginap di kawasan Kuah. Riverra Inn hotel baru, kira-kira 1 tahun lebih beroperasi, milik orang Melayu, Islam.
 Ibu pemilik hotel yang merasmikan pembukaan hotel ini. Bangga gila wei.
Pandangan dari jendela bilik. Langkawi ni banyak gak Kerbau, kat area airport pon ada banyak kerbau.
Sekian, InsyaAllah akan berkunjung lagi jika ke Langkawi.

p/s: Mai Langkawi nak shopping, sewa bilik murah-murah sudah la.

2 comments :

JR said...

JR lebih suka cari hotel bajet di Pantai Cenang, tepi laut... senang budak-budak nak pi mandi....

Cinta Zakirah said...

Kalau nak mandi laut memang pantai cenang lah lokasinya..banyak hotel bajet & happening waktu malam tapi pantai cenang la ni sangat pack, sesak. Kebanyakan foreigner dok area Cenang.

Copyright© All Rights Reserved cintazakirah.blogspot.com