Sunday, October 13, 2013

Dinner Nasi Arab Marakesh

Assalamualaikum.

Niat di hati nak diet, tapi semalam encik husband ajak p tengok wayang dan makan kat luar..menolak? haruslah tidak sama sekali..hehe. Sang Cinta Hati hamba happy sebab dah habis exam, Jumaat last paper. Alhamdulillah, semoga peroleh kejayaan yang cemerlang. So kitaorang g Harbour Place Klang, nonton wayang filem Escape. Kemudian husband ajak p makan Buffet Steamboat Antarabangsa kat situ jugak, RM27.00 perperson tapi apabila melihat bahan-bahannya tidak seberapa, udang, ketam takde & banyak bahagian fishball tu dah kosong, tak banyak pilihan macam kat Flaming Steamboat, maka tak jadi la kami makan steamboat kat situ. Ubah haluan, jalan-jalan ternampak bunting Nasi Arab Marakesh Restoran, macam menarik, apa lagi teruslah terjah.


Menu di atas untuk set, menu utama + air (lemon ais tea atau soft drink). Saya order Nasi Mandy Kambing RM15.50 per set, saya order warm water (air suam), mulanya saya tanya ada tak air suam, waiter tu angguk je, pastu sekali datang bawak ice lemon tea daa..malas cakap banyak, minum je la.
Mandy Lamb
Ice Lemon Tea
Manakala husband saya order Nasi Zereshk Polo, pelik je kan nama, nasi + taburan kismis masam & ayam, minumannya 7up, RM13.50.
As usual, nasi arab portionnya banyak..sekak perut jugak lah nak perabih, gagah jugak, sayang kot kalo tak habis...bukan tabiat saya buang makanan. Sayang, lagipun kita patut bersyukur sebab ada nikmat makan macam-macam tak macam di negara yang sedang berperang tu. Bila diberi nikmat oleh Allah, ruginya kalo kita membazir kan..

Overall makan kat Marakesh Restoran ni, bolehlah, lain kali kalo nak p lagi, order satu set, share ngan husband ja la. Dekorasi restoran ni cantik jugak, bersih dan setiap Jumaat dan Sabtu ada penyanyi dari Morrocco menyanyi dan main piano. Sedap jugak nyanyian dan muzik dia walaupun sepatah haram saya tak faham..
Inside, no smoking area.

Penyanyi yang dimaksudkan, eh dia perasan ke saya ambik gambar ni?

Smoking area


Dekorasi cantik, ukiran, meja & kerusi pun cantik, bersih. Haa..satu lagi saya tengok garam dan serbuk lada dicampur dengan beras. Kenapa ek? petua ka? tidak pulak saya tanya kepada waiter tu..pelik kan..hehe.

No comments :

Copyright© All Rights Reserved cintazakirah.blogspot.com