Friday, October 25, 2013

Dinner at Atap-Atap Restaurant Amcorp Mall

Selasa baru ni, encik hubby ambik kat office, then balik singgah kat Amcorp Mall, jalan-jalan katanya. Baru tau yang Romantika yang dulunya di Ground Floor telah berpindah ke tingkat 3, ingatkan dah tutup terus. Penat jalan, perut pun lapaq, kami singgah makan di Atap-Atap Restaurant  Portuguese Ikan Bakar kat Lower Ground (LG) Amcorp Mall.

My second time makan kat situ, but first time for encik hubby, makanannya not bad, sedap jugak. Harganya boleh dikatakan berpatutan la, price rate below RM20.00. Makanan macam nasi dan noodles around RM6.00 ke RM10.00 manakala Western food, berharga dari RM12.00 hingga RM20 sepinggan. Suasana restoran, bersih dan tenteram jugak sebab tak ramai orang, sesuai gak untuk discussion atau lunch meeting. Dekorasi restoran, biasa-biasa saja, ada aquarium besar kat tengah-tengah, ada ikan arowana silver dalam tu, yang uniknya ada ikan-ikan bergantungan jika kita mendongak ke atas.
Menu pilihan saya, Nasi + Daging Masak Merah dan minumannya, Ice Lemon Tea, manakala en hubby memilih Nasi Ayam Goreng Nyonya dan minuman Longan Ais.
Nasi Daging Masak Merah
Makanan saya ni, rasanya agak manis dan masam, mungkin campuran sos cili dan sos tomato, saya kurang menggemari rasa seperti itu.
Nasi Ayam Goreng Nyonya
Menu pilihan en.hubby ni sedap rasanya, baunya wangi, bauan daun kari dan rasanya sedap. Saya suka, kuahnya turut menjadi kuah nasi yang saya makan, kuah daging merah tu saya tolak tepi, next time pegi boleh order yang ni.


Overall makan kat sini, boleh la kalo nak p makan lagi, rate sampai 10, saya bagi 7/10, suasana, tenteram, makanan ada rasa dan servis cepat.

Lepas makan pusing seround, kemudian balik, ingatkan balik terus, rupanya melencong lagi ke Jusco Bukit Raja pulak, layan movie. 3 hari yang ponet botingkek-tingkek minggu ni...jalan, shopping but happy.

Esok cuti, boleh rehat dan bersenang lenang di rumah, now chillex je sambil layan bola Kelantan VS ATM.


1 comment :

She Is Farahain said...

Hye rakan blogger , ain dtg singgah sini dan komen, singgah lah blog ain
BLOG AIN DISINI
follow jugak, NAK LANGSINGKAN BADAN?, KLIK SINI : JOM LANGSING BERSAMA ;)

Copyright© All Rights Reserved cintazakirah.blogspot.com