Monday, October 21, 2013

Kelas Jahitan 2 Hari di KKKlang.

Assalamualaikum..

Hari Sabtu dan Ahad kelmarin saya p belajaq jahitan di Kolej Komuniti Klang, Kelas Jahitan Baju Kurung Moden (intermediate). Intermediate bermaksud untuk mereka-mereka yang ada basic menjahit baju, dah pernah jahit baju. Saya? langsung takde basic jahit baju, pernah jahit baju kurung Kedah masa tingkatan 3 dulu..namun dah lupa kot semua tu. Takpe! terjah je..

Alhamdulillah dapat ilmu baru selama 2 hari tu..dapat kawan baru..diorang semua pandai jahit baju, dah memang ada asas jahitan. Tapi, they are very friendly dan tak kedekut ilmu untuk bagi tunjuk ajar pada saya yang tak berapa pandai jahit ni..even nak masukkan benang pada mesin pun diorang ajar..

Kelas bermula pukul 8.30am sehingga 5.30pm, lunch time pukul 1.00pm ke 2.00pm, office hour kekdahnya, bayaran sebanyak RM66.00 untuk 2 hari, sehari jahit baju, sehari lagi jahit kain, bahan sediakan, makanan tidak disediakan.

Dua hari cuti yang memenatkan, 2 hari lunch dengan roti jagung gardenia & air mineral, namun banyak memberikan manfaat dan berbaloi-baloi.


1 comment :

JR said...

Tak rugi menuntut ilmu...Nanti boleh tolong jahit pakaian mereka yg tersayang....

Copyright© All Rights Reserved cintazakirah.blogspot.com